کمک به کودکان سرطانی

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

جلوگیری از عفونت در مورد سرطان کودک
به خاطر داشته باشید که بازی با دوستان ، حضور در مدرسه و سایر فعالیت های روزمره ، مانند ورزش ، قسمت بزرگی از زندگی فرزند شما است. اینکه کودک شما پس از شیمی درمانی چه زود باید این فعالیت ها را از سر بگیرد ، باید با پزشک کودک در میان گذاشته شود.

طی چند صفحه بعدی ، مراحلی وجود دارد که باید برای کاهش خطر ابتلا به عفونت در کودک خود انجام دهید:

فرزندتان را تشویق کنید که مرتباً دست هایش را بشویید تا از انتشار میکروب از یک شخص به شخص دیگر جلوگیری کند. شما و سایر اعضای خانواده نیز باید مرتباً دستان خود را بشویید. شستن دست مهمترین راه جلوگیری از عفونت است. اگر آب و صابون در دسترس نیست ، می توانید از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.
فرزندتان را تشویق کنید که از فنجان ، ظروف غذا یا مسواک استفاده شده توسط دیگران استفاده نکند.
مراقبت مناسب از دهان را تشویق کنید. از کودک خود بخواهید بعد از بیدار شدن از خواب صبح ، قبل از خواب شب و بعد از خوردن وعده های غذایی ، مسواک خود را با مسواک نرم مسواک بزند.
به کودک خود کمک کنید تا از تماس با سایر کودکان و بزرگسالان مبتلا به عفونت هایی مانند سرماخوردگی ، اسهال ، آنفولانزا ، آبله مرغان یا زونا جلوگیری کند.
کودک شما در حین درمان نباید هیچ واکسن ویروس زنده مانند فلج اطفال یا اوریون ، واکسن سرخک ، سرخچه (MMR) یا واریسلا (واکسن آبله مرغان) را دریافت کند. واکسن های زنده می توانند باعث بیماری شوند ، زیرا بدن کودک شما نمی تواند از شر ویروس ها خلاص شود. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک شما باید در مورد واکسیناسیون و مواردی که دریافت آن بی خطر است راهنمایی کند. برای داشتن امنیت ، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود در مورد واکسیناسیون هایی که سایر کودکان یا اعضای خانواده شما باید انجام دهند صحبت کنید.
مهم است که کودک شما سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کند ، همانطور که تماس نزدیک وی از جمله اعضای دیگر خانواده نزدیک شما نیز باید انجام شود. حتما واکسن آنفلوانزای فصلی را بخواهید نه واکسن آنفلوانزای اسپری بینی. واکسن آنفلوانزا از ویروسهای غیرفعال (از بین رفته) و واکسنهای اسپری بینی از ویروسهای زنده تشکیل شده است. تزریق آنفولانزا برای کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ایمن تر است.
قبل از بردن کودک به دندانپزشک با پزشک خود صحبت کنید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۰ ، ۱۷:۰۹
helping.children helping.children

 

آشنایی با موسسات خیریه برتر در کشور

انتخاب از میان فهرست موسسات خیریه فعال در کشور در زمینه های مختلف اجتماعی، تحصیلی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و غیره کار آسانی نیست اما شاید بتوان در این یادداشت به چند مورد از موسسات خیریه که از حُسن شهرت برخوردارند اشاره مختصری نمود.



 

خیریه کودکان فرشته اند

شماره ثبت ۴۰۵۸۹
نام مسئول سید نصیر موسوی نژاد
وب سایت koodakancharity.ir
تلفن ۷۷۵۸۶۳۴۸-۰۲۱
کد پستی ۱۶۴۱۷۴۴۹۹۱
آدرس تهران، خیابان دماوند، نرسیده به میدان امام حسین (ع)، خیابان کیایی، خیابان انصارالحسین، بیمارستان کودکان بهرامی، دفتر خیریه کودکان فرشته اند.

موسسه خیریه محک(حمایت از کودکان سرطانی)

موسسه محک به عنوان یکی از برترین موسسات خیریه کشور در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان فعالیت داشته و برندی بسیار موفق محسوب می شود. جالب است بدانید که ایده تاسیس و راه اندازی موسسه خیریه محک، توسط بنیان گذار آن سعیده قدس و از ابتلای فرزندش به بیماری سرطان سرچشمه گرفته است.
 

بر اساس آخرین آمار،  محک حامی  بیش از 30 هزار کودک و نوزاد مبتلا به بیماری سرطان بوده است. خوشبختانه حمایت موسسه محک از کودکان مبتلا به سرطان، با همیاری مردم ایران پیوسته در حال افزایش است. موسسه خیریه محک از یک بیمارستان کاملا تخصصی جهت درمان سرطان کودکان برخوردار است که مساحت آن بیش از 18000 متر مربع است. موسسه محک مجری تعداد زیادی از پروژه تحقیقاتی در زمینه درمان سرطان کودکان بوده و با شرکت های درمانی و تحقیقاتی بسیار معتبری همکاری می کند.

موسسه بهنام دهش پور (حمایت از بیماران سرطانی)

موسسه خیریه بهنام دهش پور یکی دیگر از موسسات خیریه کشور است که در زمینه درمان بیماری سرطان فعالیت دارد. داستان تاسیس این موسسه بسیار تامل برانگیز است. موسس و بنیان گذار این موسسه، بهنام دهش پور، در سن 17 سالگی به بیماری سرطان مبتلا شد. وی بدون در نظر گرفتن شرایط سخت بیماری اش، 4 سال پس از ابتلا به سرطان، در سال 1374 اقدام به راه اندازی یک بازارچه امور خیریه نمود.
 

متاسفانه پزشکان موفق به درمان بیماری وی نشدند و بالاخره این بیماری او را از پای درآورد. پس از درگذشت بهنام دهش پور، خانواده و دوستانش راه وی را ادامه دادند و موسسه خیریه ای را در زمینه حمایت از افراد مبتلا به سرطان به نام وی تاسیس نمودند.

موسسه خیریه زنجیره امید(خدمات درمانی برای کودکان)

موسسه خیریه زنجیره امید در تیرماه سال 1386 با هدف ارائه خدمات درمانی به کودکان نیازمند و کم برخوردار تاسیس شد. حوزه فعالیت موسسه زنجیره امید، یاری رساندن به کودکان کمتر از 18 سال است که به بیماری های قلبی و مشکلات ارتوپدی مبتلا هستند. لازم به ذکر است که موسسه خیریه زنجیره امید با موسسه ای همنام خود در فرانسه همکاری دارد.
موسسه خیریه زنجیره امید،  با شعار “بر چهره  کودکی اش طرح لبخندی بکشیم” به فعالیت می پردازد. فعالیت این موسسه به طور کلی به سه دسته فعالیت های درمانی، ساختاری و  آموزشی – پزشکی تقسیم می شود. موسسه زنجیره امید از زمان تاسیس تاکنون به بیش از ده هزار کودک مبتلا یاری رسانده و  آنها را تحت حمایت قرار داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۰ ، ۰۰:۰۶
helping.children helping.children

معرفی خیریه تهران

 

به هر جا که می‌دانست متوسل شد.
از این موسسه به موسسه دیگر تا بلکه گره از کارش باز شود. تازه باید مراقب موسساتی که نه تنها کمکش نمی‌کنند بلکه گره‌ایی دیگر به این کلاف محکم می‌زنند باشد. مبادا همین مقدار کم را هم از دست بدهد.
مگر او از این دنیا چه می‌خواهد؟ سرپناهی و منبع درآمدی که بتواند حداقل نیازهایش را برطرف کند.
بله درست حدس زدید!!! او یکی از هزاران و یا میلیون ها آدمی است که دست نیاز به سمت شما دراز کرده تا بلکه به آن چه که برای شما خاطره شده است برسد.


مقدمه

در مقاله‌ی پیش‌رو قصد داریم با تعریف موسسه‌ی خیریه و انواع موسسات خیریه براساس زمینه‌ی فعالیتشان آشناشویم.
همچنین موسسات فعال تهران را در قالب جدول، به همراه آدرس و شماره تماس دسته‌بندی کرده‌ایم که با هم نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

خیریه

با رشد روز افزون جمعیت انسان‌ها در تمام دنیا, نیاز‌های بشر از همه جهات بیشتر شد.
نیاز به رفاه اجتماعی یکی از نیازهای اصلی انسان می‌باشد و بسیار حائز اهمیت است.
وجود خیریه‌های مختلف در کل جهان یکی از دلایلی است که می‌تواند مهم بودن این نیاز را به اثبات برساند.
چون همه‌ی اقشار جامعه از یک سطح قابل قبول از نظر اجتماعی برخوردار نیستند و خیریه‌ها در متعادل کردن این سطح نقش بسزایی دارد.

به چه موسساتی خیریه می‌گویند؟

به موسساتی که به صورت کاملا عام‌المنفعه به منظور اهداف خاصی که خط مشی آن موسسه را تعیین می‌کند، موسسات خیریه یا بنیادهای خیریه گفنه می‌شود.
در سطح جهان به نام  (NGO (Non governmental Organization خیریه‌ها را می‌شناسند.

خیریه‌ها چه اهدافی دارند؟

خیریه‌ها در ایران به منظور و اهداف گوناگونی تاسیس و بنیان می‌شوند.
مثلا یک خیریه هزینه مربوط به بیمارستان‌ها (مثل ترخیص، دارو، درمان، انجام مراحل عمل و …) را به کمک خیرین تامین می‌کند.
خیریه‌ی دیگر تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های ایتام و نیازمندان و رفع نیاز آن‌ها را بر عهده می‌گیرد.‌
یا خیریه‌ایی به صورت گسترده به اقشار خاصی کمک می‌کند، برای مثال کودکان زیر ۱۶ سال.




 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۰۲
helping.children helping.children